Monday, August 06, 2012

2012-6-14

これは一番大きな桜材からです。45センチくらいを予想してたら35センチになってしまいました。腐れが入ってて もう少し削ったら…と思って削りはじめ、10センチ削って、最終的にはなにもなくなることに気がついて止めました。 葡萄種油仕上げです。 ボウルがたまり過ぎてきましたので、売ることにしました。$100ですが売り上げはすべて赤十字へ寄付します。 前に作ったのにもそれぞれ値札をつけました。乾燥材で作ったものには、材料費を差し引いて残額は寄付です。
This was from the largest piece of the street cherry tree. I was hoping to make an 18" bowl, however, there were a few rot spots. I figured out that if I tried to remove those spots, I would loose evrything, so I stopped at 14". It is finished with grape seeds oil. I decided to sell the most of bowls I had made. This bowl is sale for $100 and I will donate the whole amount to the Red Cross.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home