Wednesday, August 28, 2013

2013-08-27

私の住む町内に死にそうな桜が二本有ったのです。つい一週間前、それでぼやいていたら昨日市のクルーが来てその木の一本と隣接するもう一本を切り倒しました。 ということは、もう一本死んだ木は未だそのままです。っでビール12缶をあげて50センチの長さで幹を輪切りにして貰いました。直径一メートルほどですから何もリクエストが無ければ持ち上げられるほどのサイズにこまぎられてしまいます。250キロまで大丈夫なはずのローリーが壊れましたので重さが分かるかも。 直径39センチで葡萄種油仕上げです。ご近所さん欲しいそうで、500ドルと言いました。でも500ドルは要りません。クラフトセールで120ドルで売るつもりでいたのです…。そうそうビール代も加算しなくちゃあねっ。6時間くらいチェーンソーで始めてから掛かりました。
Just a week ago, I mentioned I wanted two dead cherry trees on our block. A city crew came yesterday and cut one of the dead trees and another adjacent tree. There is another dead tree are still there untouched by them. I requested one of cherry tree cut at 18 inch length. Since the tree was in one meter diameter, pieces were very heavy and one piece was heavy enough to broke my wheel thing which was rated for 250 kg. They usually cut them to smaller manageable sizes. I gave them a dozen cans of pale ales. Bowl is 390 mm in diameter and finished with cheap grape seed oil. Our neighbour saw it and want it and priced for $500. I don't need $500 from it. It took me about 6 hours from cutting with a chainsaw to finish sanding.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home